Donderdag 15 Januarie 2015

Afdeling 1

1. NUWE WYN KOM NOU IN BOTTELS.
‘n Bekende metafoor wat in drie Evangelies opgeteken is, is die een van nuwe wyn. Jesus sê ‘n mens gooi nie nuwe wyn in ou velsakke nie, maar in nuwe sakke, sodat die wyn behoue kan bly. Sy stelling het betrekking gehad op die nuwe leerstellings wat hy aan hulle voorgehou het. En wat het die vroeë volgelinge van Jesus gedoen? Hulle het summier die nuwe lering in die ou velsakke van Judaïsme gaan ingooi. Na tweeduisend jaar is daardie velsakke lankal tot niet en die wyn wat oorgebly het is verwater en besoedel. Tye het verander. Vandag gebruik ons bottels om wyn in te hou, en selfs nie eers meer kurkproppe nie, maar skroefproppe. En na ‘n klompie jare sal die skroefproppe ook tot niet wees en nuwe materiaal sal gebruik word. Maar die wyn word steeds van druiwe gepars, en die nuwe wyn behou steeds daardie oorspronklike eienskappe van die druiwestok.
Die Evangelie van Christus het deur die eeue talle aanslae suksesvol weerstaan – en tereg ook, want dit bevat die wenresep waardeur die mens herenig word met sy ewige Vader. Die leerstellings van Jesus is nog net so relevant soos tweeduisend jaar gelede. Hulle is egter in baie gevalle subtiel en minder subtiel verander deur die verwysingsraamwerk van die volgelinge wat dit oorgedra het. Soms was die veranderings doelbewus en polities van aard; meer dikwels was dit die gevolg van die persepsie van die skrywer of prediker.  Baie van hierdie aanslae het nie van vyande gekom nie, maar juis van mense wat die boodskap na die res van die mensdom wou uitdra: die skrywers, die kerkvaders wat moes besluit wat opgeneem en wat weggelaat moes word, welmenende Christene wat hulle eie oortuigings ingevoeg het om dit vir hulle meer verstaanbaar of aanvaarbaar te maak. Die vertalers het ook nie ‘n maklike taak gehad nie, want veral die dele waar Jesus aangehaal word, is noodwendig vertaal soos die vertaler die teks vanuit sy eie verwysingsraamwerk verstaan het, soos dit ook die geval was met die oorspronklike geskiedskrywers.
Die gevolg van hierdie meestal onbedoelde of onbewuste veranderings is dat die mensdom steeds na 2 000 jaar kou aan iets wat soms onverteerbaar en nie baie voedsaam is nie. Geen wonder dat die wêreld op die oomblik in ‘n staat van totale chaos verkeer nie. Dit is deur die profete voorspel. Die profete het egter nie gebeure voorspel net om te sê hoe sleg dit sal gaan nie. Hulle het juis die gawe van profesie gekry om mense ‘n kans te gee om toestande te verander.
Kyk net ‘n bietjie na sekere van Jesus se – vir sy tyd – radikale veranderings: “Julle het gehoor dat daar gesê is: Jou naaste moet jy liefhê en jou vyand moet jy haat. Maar Ek sê vir julle: Julle moet julle vyande liefhê...” (Matt 5:41) Tog is daar vandag nog Christene wat glo dat liefde nie uitgebrei moet word na almal, ongeag hulle geloof, nie. Dit word beskou as “humanisme” wat blykbaar nie aanvaarbaar is nie. Die gedagterigting is skynbaar dat liefde binne die kerkgemeenskap nodig is, maar dat liefde vir die vyand, of vir jou naaste wat nie in die kerk is nie, gladnie bedoel word nie.
“Julle het gehoor dat daar gesê is: ‘n Oog vir ‘n oog en ‘n tand vir ‘n tand. Maar ek sê vir julle: Julle moet julle nie teen ‘n kwaadwillige mens verset nie...” (Matt. 5:38) As Christene hierdie riglyn nougeset gevolg het was daar nie meer oorloë nie; was die kruisvaarte  en die inkwisisie nie daar nie; en was die gedagte aan wraak nie meer ‘n faktor in die Christelike gemeenskap nie.
Ten opsigte van moord en kuisheid het Jesus die wetmatigheid daarvan ondergeskik gestel aan die gesindheid wat aanleiding gee tot liefdelose gedrag. 
Het dit nie tyd geword dat Jesus se resep vir die kosbare wyn van bevryding weer afgestof en noukeurig gevolg word nie? Nuwe ontdekkings van ou geskrifte het die woorde van Jesus op ‘n ander manier belig. Al lyk dit nie altyd so nie, het die mensdom geestelik gegroei en gevorder tot op ‘n punt waar hierdie waarhede werklik ‘n fenomenale verandering kan bring as hulle toegepas word. Die resep bly steeds ‘n wenresep; of liewer ‘n wen-wen resep,  want in die konteks van nuwe uitvindings in die fisika, kwantum-fisika en metafisika is daar toenemend klem op die belangrikheid van samewerking, van die voordele om gesamentlik ‘n beter lewe vir almal te skep.  Dit pas pragtig in by die wenresep.
Vandag wil ek net stil word. Eers fokus ek op my liggaam en maak seker dat ek heeltemal ontspanne is, dat die frons op my gesig uitgevee is en my skouerblaaie los is. Nou vra ek die Vader om my denke stil te maak. Ek haal ‘n aantal kere diep asem* en sug die spanning uit. Nou kan ek stil word en na binne luister. Die geluide buite myself ignoreer ek. Ek word net stil....stil... stil....As daar gedagtes of ‘n teksvers by my opkom, neem ek kennis daarvan en hou net aan om stil te wees... Dan is ek met ‘n dankgebed terug in my spasie om voort te gaan met my lewe.Enige gedagtes wat vir my belangrik is, word in my dagjoernaal opgeteken, want al dink ek dat ek dit nooit sal vergeet nie, is dit môre soos ‘n droom – weg.
*Nota: Diep asemhaling: Probeer om die asemhaling agter in jou keel te doen sodat dit klink soos die branders op die strand, met ander woorde, jou asemhaling is hoorbaar. Dit help om jou in ‘n dieper vorm van stilte te bring.
Joernaal: 'My Self is like a bubble, floating upwards to catch the first rays of the morning sun. It vanishes in a burst of colours, blending with the One. The colours and the light sift down upon this body and the earth, bringing blessings in showers of light.'
Eendag in ‘n meditasie het die volgende beeld na my gekom: dit was soos ‘n tweegesprek. ‘Wat sien jy?’ “Ek sien ‘n lig, maar nie die volle lig nie, meer soos die gloed van ‘n lig agter ‘n bult” ‘Gaan hoër op dat jy meer kan sien’ Ek het opgegaan, soos in ‘n ballon, en toe kon ek agter die bult sien: duisende vlammetjies wat saam ‘n groot Lig gevorm het. ‘Dit is soos julle liggies, almal afsonderlik. Maar sodra julle uitstyg bo julle klein self, smelt die Lig saam en word een.’ Dit het die begrip van die Gees as Universele Denke vir my tuisgebring. Soos ek dit verstaan is die siel dus deel van die Heilige Gees, maar die indiwiduele sprankie in elke mens.

(Jou joernaal):

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking